Všechny povrchy s jednou botou, a ještě za málo peněz? Proč ne

O tom, jestli už existuje opravdu univerzální bota do všech terénů, bychom mohli jistě dlouze debatovat. Pojďme se podívat, jak se s novou univerzálkou FuelCore NITRELv2 pro all-terrain poprala značka New Balance.

 

Úvaha na úvod: Výrobci běžecké obuvi se v posledních letech snaží vyvinout model, který by byl kompromisem pro všechny povrchy. Ale tak jako u celoročních pneumatik asi nemůžeme očekávat, že budou maximálně přilnavé ve všech podmínkách.

Značka New Balance
Model FuelCore NITRELv2
Sezóna Zima 2019/2020
Testováno 2 měsíce
Naběháno 100 km

 

1 990 Kč(34%) 1 299 Kč

New BalanceMTNTRLC3

Svršek

 

Pěkný design materiálu se tomuto modelu nedá upřít, navíc díky své pevnosti odolá vnějším vlivům lépe než síťovina. Nikde na svršku nenajdete část, kde by se mohlo něco zatrhnout o větve či jiný předmět. Lepené švy eliminují i případné defekty a navíc nijak netlačí na chodidlo. Největším problémem však pro mě byl prvek s názvem Toe Protect, tedy ochrana přední části prstů, která je hodně vyztužená.

 

Běžci, kteří se o své prsty bojí, možná zaplesají, ale mně jinak příjemný pocit z boty kazil právě tento tvrdý předek. Celkově je konstrukce boty prostorná a i ve střední části necítíte žádné sevření, jelikož se jedná o šířku 2E, která je určena pro širší chodidlo.

 

Mezipodešev

 

Tím, že je bota určena pro all-terrain, tedy na více povrchů, není od věci, že používá stejné tlumení Revlite, jako mají silniční modely New Balance. Při běhu po tvrdém terénu ho určitě oceníte. Vložka není vyjímatelná, takže drží na svém místě a nijak se nedeformuje. V kombinaci s pohodlným svrškem nebudete mít problém uběhnout v botách i delší vzdálenosti.

 

Podešev

 

Vzorek je navržen tak, aby splňoval kritéria pro běh na tvrdém i měkčím povrchu, tím pádem sáhli vývojáři po kompromisu. Na podešvi tak najdeme drobnější vzorek, který na zpevněných cestách nijak nepocítíte, zároveň však pomůže v drobném terénu. V případě promáčeného povrchu bych však boty ven nebral, zase takový grip nemají a odpich by byl minimální. Když se snažíte o kompromis, musí se vždy někde ubrat, to je normální.

 

Závěr

 

Z bot New Balance FuelCore NITRELv2 mám rozporuplné pocity. Dal jsem jim šanci vícekrát, doufajíc, že tvrdá přední část povolí a nic mi na botách nebude vadit, ale běh jsem si naplno neužil. Přestože bota má potenciál. Zřejmě záleží na vašem tvaru chodidla a stylu běhu. Pokud si odmyslím tento fakt, jedná se o botu, se kterou bych se nebál vyběhnout na delší trasu do neznámého terénu. Když připočtu slušnou cenu, kterou u takových bot těžko najdete, nezbývá než boty doporučit k osobnímu vyzkoušení.

 

Moje hodnocení  7/10

 

Detaily hodnocení

 

prostorná širší konstrukce +
odolný designový svršek +

 

 
   
   
   
   

tvrdší přední část

 -