Zatočte s hubnutím jednou provždy. Jak najít tu správnou motivaci?

Zamysleli jste se někdy nad tím, proč jste se rozhodli cvičit, běhat nebo prostě zhubnout? Jaká byla vaše motivace, jaký byl ten první impuls?

 

Dámy, určitě vás už někdy napadlo, kéž bych měla v létě ploché bříško do plavek a kéž bych měla pěkná a hubená stehna. A pánové si možná zase přáli větší svaly nebo vysekané buchty na břiše.

 

To všechno je moc hezké. A určitě není na škodu. Ale nemělo by to být vaší jedinou a hlavní motivací. Není totiž dost silná na to, abyste v ní vytrvali. Není dost hluboká na to, aby vám vydržela i desítky let.

 

Jak si najít pořádnou motivaci jednou provždy? Začněte správně, poradíme vám, jak na to!

 

Najděte si aktivitu, u které vydržíte

 

Důležité je zvolit takovou aktivitu, která vás bude bavit i za pár let. Pokud si naordinujete návštěvu posilovny několikrát týdně a budete tam dřít u těch samých strojů spousty hodin týdně, je dost možné, že vás to dřív nebo později omrzí.

 

A budete začínat zase od začátku. S tou samou chybou.

 

Základem je všestrannost. Zkoušejte víc sportů nebo jiných pohybových aktivit. V pondělí cvičte, v úterý si dejte jógu, ve středu se proběhněte, v pátek si zatančete a v neděli jeďte na výlet na kole. To vám jen tak nezevšední a ještě tělu dáte různorodý pohyb, který má rádo.

 

Nepodceňte vybavení

 

Mnoho lidí začne běhat v civilních botách, ve kterých běžně chodí ven. Že si jen zkusí, jestli je to baví, a pak si případně ty boty koupí. A často narazí.

 

Na to opatrně. Ať už začínáte s během, cyklistikou, lezením nebo třeba potápěním, je nezbytné nepodcenit vybavení, jinak to může být zdraví nebezpečné. Vyběhnete-li v civilních botách, není divu, že vás budou bolet chodidla, kolena nebo záda.

 

Na začátku to nepřežeňte

 

Mnoho lidí začne cvičit nebo běhat jako o závod. Chtějí zkrátka vidět výsledky hned. To ale mnohdy končí obrovským vyčerpáním organismu, který vás pak přestane poslouchat. Vystavíte tělo takovému stresu, že začne někdy fungovat opačně, než byste chtěli.

 

Nastavte si tréninky tak, abyste v takové intenzitě zvládli cvičit ještě několik let. Což určitě nebude návštěva fitka každý den, že? Poslouchejte své tělo, důležité je cítit se po tréninku příjemně unavený, nikoliv úplně vyřízený.

 

Jaká je vaše motivace?

 

Zkuste se teď vážně zamyslet nad tím, jaká je vaše motivace cvičit, běhat nebo dělat jiný sport? Chcete jen nějak vypadat? Chcete se cítit dobře v plavkách? Chcete se líbit kolegům v práci? Chcete uznání?

 

A není lepší cítit se zdravě, fit, umět vyběhnout schody nebo doběhnout autobus bez zadýchání a hlavně… být jednou ve stáří čipera a užít si několik let života navíc?

 

Pohyb rovná se zdraví. Pohyb rovná se dobrá nálada. Těšte se na ten super pocit po cvičení, sdílejte ho s kamarády a užívejte si to, že jste každý trénink lepší a lepší. Srovnávejte se jen sami se sebou.

 

Kašlete na vážení a měření se, radši pozorujte svoji náladu, své pokroky ve fyzičce a hlavně to, jak se celkově cítíte.

 

To je totiž ze všeho nejdůležitější.

 

autor: Andy Pavelcová

Andy Pavelcová

Autorka fitness programu FITFAB Strong