Kompenzační cvičení

V letošní sezóně jsem vedle běžeckých závodů měl velkou výzvu - triatlonový závod IRONMAN 70.3 Takže kromě běhu jsem se musel zaměřit i na trénink na kole a plavání. Určitě skvělé doplňky právě k běžeckému tréninku. Myslím si, že právě díky této trojkombinaci mé tělo zvládalo daleko lépe fyzickou zátěž, než kdybych měl jen běžecké tréninky.

Díky plavání jsem se viditelně narovnal, zlepšil držení a zpevnil střed těla.

Léta se kromě běhu zabývám i bojovými sporty a tak mám pravidelnou tréninkovou dávku (minimálně 2x týdně) i v podobě posilování s vlastní vahou a strečink. Osobně si trénink bez protahování již nedokážu představit a myslím si, že mi to hodně pomáhá, jak v prevenci možných zranění, tak v pružnosti těla a lepší funkcí těla při jakékoli fyzické aktivitě.

Do běžeckého tréninku se snažím zařazovat běžeckou abecedu. Určitě ne každý trénink. Komu by se to chtělo například před 15 km stupňovaným během, nebo po něm, že? Ale určitě to také pomáhá.

Takže za mě si určitě strečink, posilování, kolo a plavání zaslouží být součástí běžecké přípravy. Čím pestřejší trénink je, tím mě to víc baví, tělo méně protestuje a i výsledky jsou lepší.