Porovnání osobních rekordů


Běžeckých závodů se účastním od roku 2013. To byl takový testovací rok, zjistit na, co mám a vlastně každý první výsledek v dané distanci byl i prvním osobním rekordem… nebylo žádné srovnání s předchozími časy. Se zvyšujícím počtem závodů mi začalo docházet, že další posouvání osobních rekordů je samozřejmě daleko složitější a náročnější.

Než jsem se stal členem tréninkové skupiny Sportisimo Hvězd pod vedením trenéra Tomáše Ondráčka, měl jsem nějaké zkušenosti s tréninkovými plány a přípravou, která měla vést ke zlepšení v daném závodě. Nicméně rapidní výkonnostní posun nastal právě až v této skupině díky perfektnímu vedení Tomáše, trénink opravdu šitý mě na míru, díky materiálnímu zajištění od Sportisimo a Adidas a také díky nadšení, motivaci a podpoře celé naší běžecké skupiny včetně těch, kteří nás měli mít na „starosti jen organizačně“ i oni se s námi rozběhali a posunují své osobní rekordy.


10 km. Na desítce jsem měl minulý rok osobní rekord 0:39:17, kdy jsem překonal předchozí čas o pouhé 3 vteřiny. Měl jsem z toho velkou radost. V letošním roce jsem po skvělých výsledcích v tréninku vůbec nedokázal odhadnout, na kolik bych mohl běžet. Týden před závodem jsem běžel na tréninkovém kempu Sportisimo Hvězd 10 km za 0:39:40. Trénink byl velmi dobře načasovaný a forma vrcholila. Závod se mi povedl a cílem jsem proběhl v čase 0:38:19 hodiny, tedy zlepšení osobního rekordu o 58 vteřin. Na desetikilometrové trati myslím, že velmi dobrý posun.


21,1 km. Půlmaratón byl jediný závod, na kterém jsem se zlepšoval závod od závodu. Osobní rekord v roce 2015 jsem měl 1:27:57 a po vydařené desítce jsem uvažoval o zlepšení tak o 2 až 3 minuty. Závod jsem absolvoval společně s Milanem Krejčíkem a v druhé půlce se k nám přidal i trenér Tomáš. Byla to parádní trojkombinace a výsledný čas byl 1:22:08, tedy zlepšení o 5:49 minuty. Jednoznačně to bylo skvělým složením tréninkového plánu a jeho plněním, a moc mi pomohla také motivace a podpora od všech.


42,2 km. Po vydařeném půlmaratónu se určitě rýsoval čas kolem 3 hodin. Což by bylo zlepšení osobního rekordu o cca 10 minut. Bohužel závod mi úplně nevyšel, ale stejně se mi nakonec podařilo zlepšit osobní rekord, i když jen o 1 minutu a 1 vteřinu. Na této trati mě čeká ještě hodně práce.

Ne každý závod se běží na osobní rekord. Většina se běží, a i já je běhám pro zábavu, atmosféru, setkání se skvělými lidmi. Pokud bych měl již teď zhodnotit tuto sezónu, byla díky všemu, co jsem tady vyjmenoval opravdu fantastická a za to moc všem děkuji.