Běžecký jídelníček

K tomuhle tématu je pro mě docela těžké něco psát, protože můj metabolismus a spalování funguje dle mého názoru naprosto skvěle a tak se nemusím hlídat, jestli si dám 5 nebo 8 houskových knedlíků ke kachně a jestli vypiji 1 nebo 5 piv (samozřejmě nealkoholických). Řečí čísel je to asi tak, že za posledních 5 let je moje váha vždy na hranici 78 – 82 kg a vůbec neřeším stravu atd. A prostě když člověk běhá opravdu 6x týdně a naběhá 200 – 300 km za měsíc, tak prostě nemůže přibírat na váze a např. u mě je aktuálně váha na 77 kg, což je nejnižší hranice, na kterou jsem až tak nebyl zvyklý. Nevím, jestli být zklamaný, že jsem tak hubený, a nebo být spokojený. Lidi, co o běhání něco ví, říkají, že mám váhu ideálního atleta – běžce a ti, co se o běh nezajímají, říkají, že jsem hrozně hubený. A tak to prostě neřeším. Samozřejmě, že sleduji kolem sebe, co je správné a co ne, a tak se snažím jíst dost ovoce, zeleninu, zkouším různé novinky, které jsem dříve nejedl a díky přednášce na běžeckém kempu vím, která jídla jsou vhodná a jak dobře doplnit potřebné látky. Takže za mě rada pro ostatní běžce. Jezte pestře a vyváženě. Hlavně, kdo znáte svoje tělo, tak víte, co aktuálně potřebuje, jestli doplnit sacharidy, bílkoviny, tuky či něco jiného. Asi také záleží na formě tréninku a zátěže. Za mě osobně jsou dny, kdy nemám ani chuť jíst a dám si jen něco lehkého, a nebo zase obráceně, kdy bych potřeboval na ledničku zámek. Každopádně začíná jaro a teplota vzduchu bude stoupat, a tak považuji za dost důležitý faktor pro běžce hlavně doplňovat potřebné tekutiny při náročném tréninku.