Teplo

Zvládání tréninkových jednotek v letních měsících je mnohem náročnější a to hlavně díky vyšším teplotám někdy přesahující i 30 stupňů Celsia. Snažím se proto raději vyběhnout vždy brzo ráno často např. po noční směně, když přijdu ze zaměstnání a žena s dcerkou ještě spí, tak využiju volný čas takto, nebo rád vybíhám třeba po 20 h, kdy takové horko již také není. Je pravdou, když se nad tím běháním v horku více zamyslím, že mám problém při delších vzdálenostech nad 10 km (dle mého názoru se dá do 10 km zvládnout bez doplnění tekutin) řešit doplňování tekutin a tak se snažím řešit tyto běhy dvoufázově např. v rámci návštěvy rodiny, kde si dám něco k pití a běžím pak zase domů. I když jsem si zakoupil pás, na kterém jsou připevněny dvě flašky o velikosti cca 200 ml, tak občas jsem fakt rád i za těch necelých půl litru vody, které mohu při běhu sebou mít. Je pravdou, že moc pohodlné to pro mě není a tak to využívám zřídka a zkušenost např. s hydrovakem nemám i když si myslím, že batoh tohoto typu je super věc.

Nejvyšší teplota, ve které jsem zatím letos vyběhnul, určitě atakovala hranici 30 stupňů,
ale jak jsem psal již výše, tělo je zvyklé vydržet hodně moc a pokud má člověk trochu rozumu, tak se dá vydržet vyběhnout za kterékoliv teploty. Samozřejmě je dobré sledovat asi trochu více tepovou frekvenci a mít sluneční brýle s kšiltovkou. To beru jako fajn doplněk na běh ve velkém horku. Každopádně vždy myslím na to hodně pít a dát tělu mnohem více tekutin, aby nedošlo k nějaké dehydrataci.

V letních měsících se vždy těším, až doběhnu a dám si jedno pěkně vychlazené pivo (samozřejmě nealkoholické) na doplnění energie.