Jak se bráním nachlazení


Nachlazení je pro každého nepříjemné, i obyčejná rýma dá kolikrát člověku pořádně zabrat. Pro mě je každá nemoc ještě problematičtější, protože mě vyřadí z tréninku a pak kolikrát i týdny doháním sníženou fyzičku. Nejhorší pro mě je, když mě nachlazení postihne v době těsně před závodem, na který jsem týdny „makala“ a všechno je ztraceno.

Snažím se tedy posilovat imunitu především saunováním a otužováním. Otužuji se celý rok, saunu praktikuji od října do dubna. Letos jsem běhala více než dříve, uběhla jsem maraton, čtyři půlmaratony a pětadvacítku, dále spoustu závodů 10 a méně kilometrů. Tomu také odpovídala příprava, tréninkových 20 a více km jsem uběhla hromadu. Proto beru i vitamíny a minerály. Momentálně vitamín C, E, B6, k tomu ještě magnezium. Nevím, jestli mi to pomůže, ale určitě mi to neublíží. Minulé dvě zimy jsem se necítila nejlépe, možná je tu spojitost s mými problematickými roky v životě ženy a prostředím malých dětí, které bezesporu infekční je. Podle mého názoru stejně nejlepší prevence nemoci je dostatečně dlouhý spánek a kvalitní jídlo. Obojí je pro mě top, ale hlavně toho spánku se mi občas nedostává tolik, kolik bych potřebovala.