Jídlo v tréninku


Běhám 5x týdně, k tomu 1x kolo nebo brusle, 1x lekce hatha jógy, takže vlastně v době přípravy na maraton trénuji denně. Jídlo ani moc neřeším, i když je fakt, že jsem stravu odlehčila. Přišlo to nějak samo sebou – před tréninkem se nemůžu nacpat a po tréninku nemám chuť na těžko stravitelné potraviny.

V létě jsem absolvovala hodně ranních tréninků. Při bězích do 12 km jsem ráno vypila jen dva hrnky zeleného čaje s medem a citronem, někdy banán k tomu a šlo se. Před delším během 12 – 30 km jsem obvykle přidala rohlík s máslem a medem, přibližně po hodině a půl jsem mohla vyběhnout.

Po dlouhých bězích mi přijde vhod vývar, vody mám obvykle „plné zuby“, přímo cítím naléhavou potřebu poctivé teplé polévky, ta mi dělá moc dobře, uklidní rozhoupaný žaludek a posílí. Asi za hodinu si dám druhý chod. Teď v létě obvykle zeleninu na různé způsoby, těstoviny, brambory, rýži, ryby a libová masa. Jako dezert mi stačí ovoce, které úplně zbožňuji.

Při večerním tréninku jídlo během dne moc neřeším, jen si hlídám, abych jedla naposledy aspoň dvě a půl hodiny před vyběhnutím. Po tréninku si obvykle uvařím nějakou kaši – ovesnou nebo jáhlovou.

Prozatím kachničkám, řízkům a krkovičkám odzvonilo. Uvidíme, jestli se zima přihlásí se starými návyky, paměťové chuťové buňky jsou zrádné…