Běh a zranění

Co se běhání a zranění s ním spojených týká, tak jsem zatím, a to musím zaklepat, nic závažnějšího řešit nemusel. Samozřejmě nepočítám například natažení svalu nebo bolest nohou – třeba po náročnějším a delším závodu. 

Osobně si myslím, a můžeme to slyšet ze všech možných zdrojů (internet, televize), že základem je správně zvolená bota, která by měla splňovat pár bodů. Musí to rozhodně být bota určená výhradně na běh, měla by být na noze příjemná, odlehčená a není na škodu, pokud obsahuje technologii Boost. Mně se nejvíce osvědčila obuv značky adidas. Pokud se tedy budeme držet těchto kritérií, vyhneme se nebo alespoň eliminujeme riziko přetížení a bolest kolenou, kotníků a chodidel, což bývá nejčastějším problémem. Rozhodně bych tedy na obuvi nešetřil, ani pokud běháte jen příležitostně, vyplatí se Vám to. 

Za další velice důležitou věc považuji strečink jak před, tak po běhu. Jak ho provádět správně a efektivně se dočteme na internetu. Tím se také vyhneme různým úrazům.

Dalším neméně důležitým hlediskem je správná technika běhu a držení těla, správné dýchání a životospráva. Za to vše já vděčím našemu trenérovi a jeho radám a zkušenostem. 

No, a pokud by mne nějaký ten úraz nebo bolístky potkaly, pro první pomoc nemusím chodit daleko. Manželka totiž pracuje jako zdravotní sestra v ortopedické ambulanci. Párkrát už jsem v roli pacienta byl, když jsme řešili moje úrazy ze sportu a mohu jen a jen chválit. K panu doktorovi dochází i moji kamarádi, se kterými běháme a také jim vždy pomůže tak, že se po efektivní léčbě a velmi krátké rekonvalescenci mohou vždy rychle vrátit do plného výkonu. Navíc má pro sportovce pochopení, věnuje se Vám a nepřipadáte si jen jako další kus z řady pacientů, který je třeba rychle odbýt. Je to zkrátka odborník jak má být a bylo by třeba více takových.