Běžecký jídelníček

Ještě v lednu jsem netušil, že nastane změna jídelníčku. Zjistil jsem sice, že i po 5 hodinách od oběda mi svíčková s osmi stále poskakuje v žaludku, což je asi tím, že nejsem na běhání zvyklý, říkal jsem si. Musel jsem tedy trénink plánovat min 6 hodin od oběda těsně před vyhladověním. Šok přišel po zátěžovém testu, když po mě trenér chtěl, abych vynechal pečivo a většinu příloh k jídlu a místo pořádné večeře zeleninu. To se snad zbláznil! Co bych jako jedl? Většinou nemám možnost zajít na teplý oběd a tak mé jídlo během dne je 6-8 rohlíků a k tomu klobáska, vysočina, sekaná nebo slaninka. Pokud se na oběd dostanu, tak něco, co mě nejvíce zasytí, což jsou knedlíky s omáčkou. 

Slíbil jsem Tomášovi, že se pokusím vynechat bílé pečivo a jako přílohy si dávat rýži, těstoviny. Vzhledem k tomu, že tréninky přitvrdily a přibyly denní dávky km, jsem zjistil, že s těmito přílohami se mi běhá lehčeji a dokonce ani netrpím hlady, čehož jsem se nejvíce obával. Navíc sám dostávám chuť na ovoce a zeleninu, ořechy a nějaké mléčné výrobky. Další kapky ohledně jídla a pití přišly na běžeckém kempu opět od Tomáše, podpořené přednáškou o správné výživě sportovců. Jelikož se hodně běhalo, tak jsem musel již na kempu vybírat jídlo tak, aby mi dalo dostatek energie, vitamínů a bylo toho málo, abych mohl bez obtíží běhat. Jím tedy jen tmavé pečivo, více sýrů, více zeleniny, ovoce a celkově menší porce, také méně sladím. Nevím jak je to možné, ale při takovém intenzivním tréninku mám pocit, že již po malé porci jídla jsem najedený až až. 

Teď po 3 a ½ měsících, co pravidelně běhám, jsem musel začít shánět pásky do kalhot a montérek, zjistil jsem totiž, že mám o 10 kg méně a skoro ani nevím jak.