Moderní technologie


Teď už jedině hodinky s GPS. Když jsem začal s během, používal jsem k monitorování běhu mobil a zkoušel různé aplikace, mezi kterými je víceméně minimální rozdíl. Je to sice pro začátek nejlevnější varianta (mobil s GPS má téměř každý), ale má to i mnoho nevýhod. Například se mi často GPS signál ztratil a tím byla uběhnutá vzdálenost nepřesná, musel jsem pak na PC ručně v mapách dopočítávat. Koupil jsem tedy pouzdro na ruku, ale výpadek GPS byl stejně tak z 20 % času, navíc jsem si připadal s tím pádlem na ruce dost blbě. Dále mi chybělo měření tepové frekvence pro lepší přehled o tréninku.

Nakonec jsem sehnal končící model Garminu za necelé 3tis. Kč a rozhodně nelituji. Nemusím s sebou tahat „pádlo“ a mám daleko lepší přehled o tréninku včetně tepové frekvence. Ani jednou se mi nestalo, že bych ztratil GPS, nestalo se tak ani při bězích v lese. K běhání s telefonem mám ještě jednu velkou nevýhodu. Po cca 4 měsících mobil zkolaboval. USB konektorem se dostala vlhkost a pot dovnitř, vše zoxidovalo a záruka nebyla uznána, jelikož i kontrolní papírek uvnitř telefonu zčervenal jako by telefon byl ve vodě.  Pokud tedy běhat s telefonem, tak jedině nějakou odolnou cihlu nebo vodovzdorné pouzdro. Já začátečník si hlavně kontroluji tep několik prvních kilometrů, abych nepřepálil začátek a pak v pohodě běžel třeba dalších 10 km.