Jídlo v tréninku

Osobně musím říct, že od té doby, co pravidelně běhám a chodím cvičit do fitka, jsem docela dost přehodnotila svůj jídelníček. Ne že bych předtím jedla nějak zásadně špatně, ale když už člověk trénuje a obětuje tomu svůj čas, chce vidět i výsledky. Což bez správné stravy, alespoň tedy u mě, nejde.


Proto v pracovním týdnu, kdy trénuji nejvíce, držím režim, a to bez sladkostí, alkoholu a čehokoliv podobného. Jediným mým volnějším dnem je sobota, kdy si opravdu dám, na co mám chuť a dopřeji si nějakou tu dobrotu. Ale jinak přes týden to poctivě dodržuji, nejím pšenici a preferuji spíše rostlinnou a bezlaktózovou stravu.


A jak vypadá můj denní jídelníček? Ráno obvykle začnu nějakou kaší (pohanková, ovesná, rýžová…) se sojovým mlékem a ovocem. Dopoledne pak svačina v podobě nějakého ovoce a pár knackebrotů. Na obídek si pak často dělám tofu, šmakouna nebo ryby ( maso obecně moc nemusím) se zeleninou a v tréninkové dny přihodím i rýži nebo brambory. Následuje odpolední svačina, což je u mě cottage se zeleninkou a žitným chlebem nebo sojový jogurt. A na večeři už jen obvykle něco menšího, podobného, co na oběd nebo odpolední svačinu, akorát bez přílohy. Už jen čistě bílkoviny se zeleninou. No a celý den pak piju vodu a zelené čaje.


A musím uznat, že od té doby, co se takto stravuji, se cítím daleko lépe a taky už šel nějaký ten tuk dolů a vidím výsledky, takže o to víc se mi pak daleko lépe běhá.