Běh a zranění

Moje tréninkové bolístky? Jak se říká: „Každá mince má dvě strany“. Stejně jako běh přináší radost z pohybu, sem tam přivede i nějaké to běžecké zranění. Běhám teprve 11 měsíců, ale první sportovní bolístka se mi nevyhnula. V mém případě se jednalo o přetažení nártu a holeně, do které se dostal zánět. 

Co způsobuje zranění? Zranění při sportu si člověk může způsobit jakkoliv. Špatnou technikou běhu, pádem, přetažením, novou obuví, oslabením organismu po nemoci, prostě čímkoliv. Oteklá místa se zánětem mě na pár týdnů vyřazovala z tréninku. Noha otékala, bolela, kdykoliv jsem chtěla zrychlit či běžet delší trasu. Trenér Tomáš mi přesně stanovil lehké tréninky, které jsem já, hlava tvrdohlavá, nedodržovala a nohu zatěžovala. Nakonec jsem došla k názoru, že si na pár dní s během musím dát pauzu a řídit se trenérovým heslem: „Zbytečně nepřetěžovat!“ 

Jak se vyhnout zranění? Hlavním pravidlem je poslouchat své tělo, nepřetěžovat svaly. V případě nové obuvi zkusit běžet kratší trasu, aby si noha zvykla na nový typ. Po doběhu a ve volném čase je opravdu důležité protahování svalstva a případně doplňovat vitamíny.