Běžecký jídelníček

Po dobu, co se věnuji mé zálibě v běhání, jsem nijak výrazně nestudoval ani nehleděl na správnou výživu sportovce. Změna nastala až začátkem tohoto roku, kdy jsem začal podstupovat běžecké tréninky pod taktovkou trenéra Tomáše. Pochopil jsem, že i výběr jídla mi může dopomoci k lepším výkonům. Rovněž na běžeckém kempu jsem se dozvěděl plno užitečných informací a pomohly mi i rady a zkušenosti ostatních běžců, jak z řad „Hvězd“, tak i z mého okolí. 

Nyní si ráno místo sladkého pečiva dopřávám potraviny s vysokou energetickou hodnotou, které mi dodají energii na zbytek dne. Také hledím na správný výběr pečiva. Na oběd se snažím vynechávat smažené jídlo. Jím dostatek zeleniny a luštěnin. Do své stravy jsem zařadil takové potraviny jako např. Chia semínka, cous-cous, jáhlovou nebo ovesnou kaši, arašídové máslo, vlašské ořechy, otruby a podobně. Naopak omezil jsem pití coly, pojídání sladkostí a ochucenou minerální vodu jsem nahradil vodou obyčejnou. Kombinací náročnějších tréninků a změny ve stravování jsem ztratil na váze dalších pár kilo. Pochopil jsem, že obtížnější tréninky se dají se změnou jídelníčku lépe zvládat a věřím, že mi dopomohou k lepším výsledkům. Jak se říká „čistota - půl zdraví“, tak podle mého názoru i výživa a strava je část úspěchu sportovce.