Jak vybrat masážní válec a k čemu slouží?

Nesmírnou výhodou masážních válců je, že k válcování není potřeba druhé osoby, ale vystačíte si sami, váha vlastního těla se skvěle postará o automasáž. Velká plocha dokáže naráz rozmasírovat větší partie a může tak být dobrým doplňkem ke klasické masáži od maséra. I když masáž může být místy trochu bolestivá, nezalekněte se. Pravidelným válcováním si svaly lépe navyknou a budete se cítit lépe než předtím.

Funkce masážního válce

 

  • rozehřátí svalstva před výkonem
  • lepší elasticita šlach a svalů
  • uvolnění napětí ve svalech a rozmasírování zatuhlých míst
  • cvičení hlubokého stabilizačního systému, kde zpevňujete vnitřní svalstvo
  • zlepšení rozsahu pohybu a zkrácených šlach
  • prokrvení svalů
  • podpora toku lymfy, která pomáhá k regeneraci svalů

Válce se liší především svojí délkou a umístěním vroubků, kde rozlišujeme válce od úplně hladkých až po ty s větší strukturou.

Hladké válce

 

 

Některým lidem činí vroubkované válce větší bolest, proto nejdříve využívají hladký válec, který může být méně bolestivý. Jeho účel je podpora toku lymfy a lepší rozproudění krve, což napomáhá k celkové regeneraci. Také se využívají ke cvičení a stabilizačním technikám.

 

Hladké masážní válce

 

 

Válce se strukturou

 

 

 

Hrbolatá struktura se dostane více do hloubky svalu a lépe ho tak rozmasíruje, dokáže si poradit i s bolestivými místy, které se lépe uvolňují. Masáž s většími výstupky je intenzivnější

 

  Vroubkované masážní válce 

2v1

 

 

Díky efektivní skladnosti nezabere varianta 2v1 více místa než samotný válec, jelikož hladký válec je umístěn uvnitř vroubkovaného. Kdykoli je můžete kombinovat a zvolit si tak potřebnou intenzitu.

 

2v1

Výběr délky

 

Výběr délky se odvíjí od toho, na jakou část těla chcete válec využít. Pro použití na nohy či boky postačí kratší válec, pro masáž zad se doporučuje spíše delší válec. Obecně je tak výhodnější delší válec, který můžete využít na všechny partie. Nejvíce využívané jsou válce s délkou zhruba 30 – 45 cm.

 

Masážní válce 30 - 45 cm

Jak s válcem cvičit?

 

 

 

Naučte se využít váhu vlastního těla a po válci rolujte vždy danou partii dle potřeby tam a zpět, obecně kolem 30 sekund. Není potřeba spěchat, pokud cítíte, že některé místo si žádá detailnější rozmasírování, klidně se mu věnujte více. O vhodném použití doporučujeme poradit se s fyzioterapeutem.

Tipy na cviky