Běžecký jídelníček

Jídlo je asi největší slabina v mém tréninku. Čas na trénink se dá vždycky nějak naplánovat. Dobrý výkon v tréninku – o tom trénink přeci je. Regenerace – nutnost, takže i k tomu se dříve nebo později, vzhledem k náročnosti tréninků a únavě, propracuji. Ale jídlo? To je pro mě zatím velký otazník. Je to něco, co mám ve škatulce, že to k životu „nepotřebuji“, i když to samozřejmě není pravda. 

Nemám problémy s váhou. Myšleno v tom smyslu, že nepřibírám, ať jím „cokoliv“. Sportuji hodně intenzivně už od malička a mám stále větší výdej energie než její příjem. Když jsem před lety začal se systematickým běžeckým tréninkem s cílem běžet maraton, s náročným tréninkem šla bohužel dolů i má váha, která už tak byla dost na hraně váhy, kterou bych asi tak měl mít. Když trénuji nebo pracuji, nemám potřebu jíst. Musel jsem se ale donutit, a i když s výkyvy, snažím se jíst pořádně. 

Mám kolem sebe kamarády, kteří na mě dohlédnou. Už jsme nějakou dobu drželi veganskou stravu, vegetariánskou, teď stravu složenou převážně jen z bílkovin a tuků s omezením sacharidů. Teda oni dodržovali, já k tomu jím i „normální“ další jídla. Pořád se nějakým způsobem snažíme vzdělávat a zkoušet, co by komu vyhovovalo nejlíp. U mě je to ale hlavně jíst, jíst a jíst. No, a jestli jím zdravě? Snažím se o to, ale…