Jak se bráním nachlazení


Heslo jednoho triatlonového závodu zní „Tělo musíme překvapit“. No a takové nachlazení, to je situace, kdy tělo překvapí nás…Taky se říká ve stejném duchu „Tělo musíme posílit“. Dá se ale říci, že když to přeženeme, tím víc je naše tělo náchylnější k nějaké viróze. Letos jsem měl kliku, nemocný ani nachlazený jsem nebyl. Určitě i díky plaveckým tréninkům. 

Když jsem se připravoval na IRONMAN 70.3 každým tréninkem v bazénu jsem se trochu nedobrovolně otužoval. Studenou vodu moc nemusím, ale neměl jsem na výběr. Takže mě otužování určitě pomáhá „zIRONMANovat“ tělo.

Naučil jsem se také hlídat si oblečení při tréninku za každého počasí, abych zbytečně neprochladl. Když běhám v zimě, oblékám se tak, aby mi ze začátku byla zima. Spodní vrstvu oblečení mám vždy z funkčního materiálu. Vždy mám na hlavě čepici. Pokud mám v plánu po doběhnutí ještě nějaké posilování nebo strečink, převléknu se do suchého oblečení dříve než s cvičením začnu. Když jsem měl v plánu jen běžecký trénink, hned jdu pod sprchu a pak se teple obleču.

Pokud se začínám cítit trochu nachráple, sáhnu po probiotikách. Jinak žádné speciální doplňky stravy nepoužívám. K zahřátí organizmu si občas do jídla přidám chilli papričku – to funguje. Rád mám i zázvorový čaj s medem. Když se stane, že už rýmu mám, abych se ji co nejrychleji zbavil, používám konvičku na výplach nosu slanou vodou. Není to nic extra příjemného, ale podstatně to zkracuje dobu „nemoci“. Při rýmě a nachlazení samozřejmě o něco snížím fyzickou aktivitu, ale pokud to není tak strašné, lehký trénink zvládnu a určitě mi pomůže i k rychlejšímu uzdravení z virózy.