Teplo

Teplo snáším dobře a nemám s ním velký problém. Samozřejmě výkonnost je určitě nižší a případná únava větší, ale jinak mě teplo v tréninku zásadně neomezuje. V zimě se spíše těším, až se zase oteplí.

Pokud není teplota extrémní, nedělám žádná zvláštní opatření. Při běžeckém tréninku i v teple piju jen vodu. Na kole jsem si zvykl brát jeden bidon s vodou a druhý s Isostarem. Přeci jen na kole je trénink vždy podstatně delší než při běhu.

Při závodě v teple se snažím doplňovat tekutiny na každé občerstvovačce. Při delších závodech sáhnu i po ionťáku. Velké teplo bylo letos při 1/2maratonu v Karlových Varech, kde jsem ocenil i spršku z cisterny.

Asi nejobtížnější teplotní podmínky při závodě jsem zažil před dvěma lety při mém prvním Ultra v Jizerkách.
Bylo kolem 30 stupňů ve stínu. Byl jsem na trati 9 a půl hodiny a i když jsem intenzivně doplňoval tekutiny během běhu i na občerstvovačkách, byl sem v cíli dost dehydrovaný a regenerace mi pak trvala mnohem déle než obvykle.