Jídlo v tréninku


Běhám skoro každý den, takže nerozlišuji na tréninkový nebo obyčejný. Ale jsou dny, kdy mě čeká trénink těžší a to jsem na jídlo opravdu opatrný. Běhat rychlé kilometry s těžkýma nohama a plným břichem si člověk zkusí jen párkrát a pak už je opatrný.

Poslední dobou jsem si zvykl snídat instantní kaše – rýžovou, kukuřičnou, pohankovou. Přidávám si do ní sušené ovoce, chia semínka a borůvkový nebo brusinkový sirup. Oběd před těžším tréninkem jsou buď těstoviny, nebo salát, nebo když je opravdu vedro a nemám hlad, dám si jen zeleninovou šťávu. Večeřím až po běhu a to už sním cokoliv, jen abych doplnil vydanou energii a stavební látky pro regeneraci. Piji I regenerační nápoje a BCAA. Večeři hlídám, když mě čeká druhý den zabíračka. To si gulášek nedám.

Když vím, že mám další den volno, nečekají mě žádné závody a nemusím tolik dbát na regeneraci, tak hřeším a jím věci, ke kterým se většinu roku vyhýbám. Třeba se nacpu grilovaným masem a opečeným buřtem. Abych pak další dva měsíce neslzel, když vidím, jak si někdo pochutnává na pečínce, zatímco do sebe láduju těstoviny a zapíjím je ionťákem.