Tréninkový kemp

Natěšen na to, že mě čeká víkend plný běhání a vše okolo něj s partou nových přátel a se smíšeným pocitem, že opouštím ženu s dcerkou, jsem odjel v pátek odpoledne do Nymburka. Cesta 150 km byla v pohodě a stihnul jsem se vyhnout neoblíbené odpolední dopravní špičce v Praze a tak jsem byl již v 16:00 na místě. Cestou jsem přemýšlel, jak je vlastně skvělá možnost být součástí tohoto projektu, a že budu ubytován ve sportovním centru, které navštěvují v rámci soustředění různé sportovní kluby a všemožné reprezentace, což pro mě byla pocta.

Ubytován jsem byl na pokoji se Štěpánem Skopovým, což je nejlepší běžec ze všech hvězd pro letošní rok a jak jsem během víkendu poznal, hlavně super kluk. Po rychlém vybalení věcí, byl již na 17:30 naplánován první výběh pod vedením trenéra Tomáše a za účasti ostatních běžců. První výběh jsme si dali 10 km pohodovým tempem okolo 5:00/km. Po cestě jsme povídali a postupně se seznamovali. Rozdělení účastníků kempu proběhlo do třech výkonnostních skupin. Mě zařadil trenér do té první, což mi udělalo radost, protože tam byli výborní běžci. Po návratu jsem se těšil na rychlou sprchu a pak rychle na oficiální zahájení kempu, kde jsme dostali komplet vybavení od značky adidas, včetně perfektních bot - adidas Supernova Sequence Boost 8. Musím konstatovat, že vše je velice kvalitní oblečení s perfektně zpracovanými reflexními prvky. Následovala rychlá večeře a diskuze o běhu. Kolem půlnoci jsem si šel lehnout s pocitem, co mě asi druhý den čeká v myšlenkách na dcerku se ženou. Bylo to pro mě těžké, protože dceři jsou sotva tři měsíce a tak to bylo první opuštění rodiny na celý víkend od jejího narození.

Sobotní budíček byl po dohodě se Štěpánem naplánován na 6:30. Rychlá hygiena a již před snídaní rozklusání 3 km. Po snídani trénink na ovále, kde byla možnost otestovat další běžecké boty adidas s následným provedením diagnostiky došlapu. Trenér nám ukázal různé cviky na protažení a správnou techniku běhu. Následoval výběh se změnou tempa, tzv. fartlek podél řeky Labe do Poděbrad a zpět, což bylo asi 17 km. Mohu říct, že tento výběh byl pro mě dost náročný, ale díky skvělé podpoře ostatních kluků z naší skupiny výběh pěkně ubíhal. Odpoledne následoval již lehčí trénink, ale už jsem se těšil, až si po večeři dám sprchu a lehnu do postele.

Na poslední den byl naplánován pomyslný závod na 10 km, kde jsme si měli vyzkoušet kondici v plném zatížení. Můj problém byl v tom, že jsem cítil bolest v levé kyčli (nejspíše vliv přetížení), a tak se myšlenky zaběhnout si nějaký dobrý čas rozplynuly na 3. kilometru, kdy byla bolest opravdu dost velká na to, běžet rychlejší tempo na hranici 4:00/km tak, jak jsem plánoval. Nakonec průměrným tempem 4:20/km jsem to celé odběhnul v čase 43min27s.

Po obědě jsme se rozjeli zase zpět do svých domovů. Já již natěšen na ženu s dcerkou, plný nových zkušeností a nezapomenutelných zážitků. Nezbývá než ty nové zkušeností promítnout do praxe a makat na sobě dál, abych dosáhl vysněného cíle, což je pro mě uběhnout trať 1/2maratonu v čase pod 1hod30s a 10 km pod 40min.