Kompenzační cvičení

Rozhodně se kompenzačním cvičení nevěnuji tolik jako běhání. Před začátkem programu a v jeho prvních částech byla posilovna místem, které jsem navštěvovala až 3x týdně. Mám příležitost zdarma navštěvovat kladenské fitko Fit Effect, ve kterém zároveň brigádničím jako recepční.

Postupem času jsem začala běhat častěji a čas trávený ve fitku jsem vyměnila za další běžecký trénink. Začala jsem tedy posilovat po každém běžeckém tréninku doma (převážně jen střed těla) a do fitka jsem docházela jen za prací. Náročnost běžeckých tréninků se v průběhu léta neustále zvyšovala (za to jsem dnes velice ráda) spolu s leností posilovat po jeho splnění. Posilování jsem v průběhu léta pěkně flákala a dnes je to znát.

Na první hodině gymnastiky mi velice rychle došlo, že bez zpevněného těla a troše svalové hmoty nemám šanci v zápočtovém období uspět. Navíc sama dobře vím, že když zpevním střed, tak i zrychlím, což je dalším motivem!

Od konce září, kdy mi začala škola, se snažím posilování zařadit téměř do každodenního programu. Zaměřuji se tedy nejvíce na střed těla (břicho, záda, zadek) a 3x týdně posiluji i ruce, mám je šíleně slabé! Vždy cvičím jen s vlastní váhou těla. Střídám statické i dynamické posilování v různých variantách.

Protahování zařazuji po každém běžeckém i posilovacím tréninku.