Teplo

Asi všichni se mnou budou souhlasit, že běhání v teplém (mnohdy horkém) letním období je o dost náročnější, než třeba na jaře nebo podzim. Určitě je dobré si tréninky naplánovat buď v ranních, nebo večerních hodinách, kdy už není takové vedro. Každý horké počasí snáší trochu jinak, ale všem hrozí nástrahy typu - přehřátí, úžeh, dehydratace a v krajním případě kolaps, který bývá spíše při delších závodech, kdy se běží většinou po rozpálených silnicích a na přímém slunci.

Mně osobně teplo nevadí, ale tréninky se snažím plánovat právě na ráno nebo večer, a hlavně trasy, které jsou co nejvíce ve stínu.
Při nejvyšší teplotě jsem běžel před 2 roky 1/2 maraton v Budějovicích a letošní 1/2 maraton v Olomouci, kdy bylo nějakých 34 stupňů Celsia. To se samozřejmě odrazilo na čase, ale nemá smysl to přehánět, protože tady jde už o zdraví.

Velká část běžců, ale i normálních lidí podceňuje v tomto počasí hydrataci, a to je podle mne i nejčastější příčina kolapsů při závodech. Obava, že si budeme muset během závodu odskočit je na místě, ale v první řadě je zdraví. Já mám osvědčený iontový nápoj Isostar, který doplní minerální látky, jenž jsou v těchto měsících mnohonásobně více vyplavovány. Jindy postačí i obyčejná voda s citronem, nebo Magnesia. Obojí vlažné, ne ledové! Takže pro všechny - pít a pít!