Veronika Martínková

Osobní motto: „Energie a vytrvalost překoná všechno.“

  • O mně
  • Vyhodnocení zátěžového testu
  • Vyhodnocení závodu
  • Tréninkový plán
  • Naběhané kilometry
  • Jaké používám vybavení

Novinky



Moderní technologie

Ke sportu neodmyslitelně patří měření rychlosti, tepu, dráhy. K tomu nám dnes slouží hodinky s GPS, sport tester nebo mobilní aplikace.

Přečíst celý článek


Jak se bráním nachlazení

Tělo sportovce vydává neskutečné množství energie. Hlavně v době zimní a závodní se oslabuje imunita. Nedílnou součástí tedy je posilování imunity, co nejvíce to jde.

Přečíst celý článek


Porovnání osobních rekordů

Začátky běžeckého startu se od těch současných časově určitě dost lišily. Měsíce tréninku se odrazily na časových limitech a posunech v umístění. Momentálně jsem se nezastavila ještě v žádné běžecké kategorii, na kterou bych se soustředila v trénincích.

Přečíst celý článek


Kompenzační cvičení

Posiluji, cvičím na střed těla. Pro každého běžce je nedílnou součástí tréninku posilování a protahování. Jednou týdně, někdy dvakrát (podle času) si vyčlením chvilku na cvičení. Posiluji hlavně střed těla a břišní svaly. Snažím se celkově protahovat celé tělo.

Přečíst celý článek


Cíle pro podzimní závody

Pro letošní podzim jsem si stanovila spousty závodů. Bohužel ne všechny mohu časově odběhnout, a proto se spokojím s těmi, které mohu.

Přečíst celý článek


Jídlo v tréninku

Vzhledem k tomu, že mám potravinovou intoleranci, je můj jídelníček dost složitý. Nesnesu spousty druhů potravin a navíc jídelníček musím upravovat tak, aby byl nutričně vyvážený pro náročné tréninky a závody.

Přečíst celý článek


Teplo

Léto přináší krásné běžecké zážitky. Stačí obléct šortky, tílko, boty a vyrazit. V těchto hezkých letních dnech se i přesto vyskytne nějaká ta překážka. Nejčastějším problémem je trénink v teplém počasí a nesprávný pitný režim.

Přečíst celý článek


Kde nejraději běhám

Běhám ráda a běhám všude, kde mě nohy donesou. Ovšem jsou místa, která jsou mi nejbližší. Nejvíce tréninků strávím v povodí řeky Odry, kterou rýsuje cyklistická stezka a hezká přírodní krajina.

Přečíst celý článek


Běžecké závody

Kouzlo závodů spočívá v neuvěřitelném množství pozitivní energie, která vás na závodech doslova obklopuje ze všech stran. Na běžeckých závodech jsem poznala nové přátele.

Přečíst celý článek


Mé běžecké vzory

Snad každý má nějakou svou běžeckou hvězdičku, favorita, oblíbence neboli vzor. Mou inspirací byly samozřejmě vždy výroky a výkony našeho legendárního Emila Zátopka.

Přečíst celý článek


Jak se mi běhá ve vybavení adidas

Kvalitní obuv je základ každého běžce. K tréninkům jsem obdržela boty adidas response boost 2. Boty mají vysoké tlumení, což je jejich opravdu velké plus.

Přečíst celý článek


Běh a zranění

Jak se říká: „Každá mince má dvě strany“. Stejně jako běh přináší radost z pohybu, sem tam přivede i nějaké to běžecké zranění. Běhám teprve 11 měsíců, ale první sportovní bolístka se mi nevyhnula.

Přečíst celý článek


Běžecký jídelníček

Když si vzpomenu na svůj jídelníček ještě rok zpátky, slovy bych popsala snad jen: „jím všechno“. Jedla jsem nepravidelně a samozřejmě i nezdravě. S příchodem běžeckého koníčku jsem zcela upravila svůj jídelníček

Přečíst celý článek


Trénink při práci

Abych co nejpřesněji definovala mé celkové vytížení dne, určitě bych použila slovo maximální. Stejně jako spousta dalších lidí v této zemi, patřím mezi celodenní „pracanty“ a vytížené rodiče.

Přečíst celý článek


Tréninkový kemp

Do Nymburku jsem jela natěšená prakticky přes půl republiky vlakem. Po příjezdu mě čekalo ubytování a seznámení se sympatickou spolubydlící Klárkou.

Přečíst celý článek


Sportovní prohlídka

Zátěžové testy jsem si „odkroutila“ v Mohelnici. Celé testování probíhalo na běžeckém páse. Při běhu se navyšovala rychlost a sestřička v pravidelných intervalech odebírala vzorky krve malou jehličkou z uší.

Přečíst celý článek


První dojmy z tréninku

Hned od začátku jsem se těšila na první instrukce trenéra. Přiznám se, že mě nejprve zaskočilo, když jsem zjistila, že musím běhat 5x týdně. Bála jsem se, abych to časově stíhala. Nakonec se mi daří plnit plán a jsem naprosto nadšená.

Přečíst celý článek


Mé začátky

Poprvé jsem vyběhla v květnu trasu 3 km. Trasu jsem zvládla pomalým tempem a se zadýcháním. Druhý běh už byl daleko lepší, uběhla jsem trasu 5 km. Do běhu jsem se zamilovala a stal se mou srdeční záležitostí.

Přečíst celý článek