Běžecký jídelníček

Jak se spolu s tréninkem změnila má strava? Když si vzpomenu na svůj jídelníček ještě rok zpátky, slovy bych popsala snad jen: „jím všechno“. Jedla jsem nepravidelně a samozřejmě i nezdravě. S příchodem běžeckého koníčku jsem zcela upravila svůj jídelníček. Jím pravidelně 5x denně, vyváženě tak, aby mé tělo dokázalo odvést výkony a já se cítila fit. Jediným zlozvykem se stalo sladké - jím ho více, než předtím. 

Jím zdravě? Ano, mohu říct, jím zdravě. Netvrdím, že nehřeším, i já si ráda někdy dám trochu toho mastného nebo sladkého, ale velká část jídelníčku je založena na sacharidech, proteinech a nových typech plodin jako chia, kustovnice nebo slzovka obecná. Z jídelníčku jsem vymezila pečivo, jím více ovoce, zeleniny, ryb a mléčných produktů. Změnila jsem i tuky v kuchyni – klasický olej jsem nahradila olejem olivovým a kokosovým.

Hubnu nebo přibírám? Od porodu dcery to s mou postavou bylo jako na houpačce. Jednou hubená, pak zase „kilíčka“ navíc. Nakonec jsem zůstala u váhy 59kg a ne a ne je shodit. Díky běhání jsem neuvěřitelně zformovala postavu. Zhubla jsem 10kg a konečně se mi podařilo dosáhnout plochého břicha, které jsem si tak moc přála a myslela si, že už je snad nereálné. Mám více energie, cítím se lépe a do třetice mi nová postava zvedla sebevědomí. Současně spíše stále hubnu, a proto se snažím váhu udržovat, aby už neklesala níže.

Jak se stravuje běžec hobík? Jaké je přesné stravování běžce „hobíka“ nebo běžce „závodníka“ nelze přesně stanovit. Každé tělo je jiné a žádá něco jiného. Člověk se hlavně musí naučit své tělo poslouchat a dopřát mu co nejvyváženější stravu. Protože pokud chcete podat výkon nebo se cítit lépe, strava bude hlavní základ, na kterém bude vaše tělo fungovat.