Teplo

Léto přináší krásné běžecké zážitky. Stačí obléct šortky, tílko, boty a vyrazit. V těchto hezkých letních dnech se i přesto vyskytne nějaká ta překážka. Nejčastějším problémem je trénink v teplém počasí a nesprávný pitný režim. Každý běžec, než vyrazí ven, se musí zamyslet, jak se s „vedrem“ vypořádat.

Mě osobně běh v tropických dnech moc nesedí. Běhám tedy převážně večer v pozdějších hodinách. Nově jsem do tréninku zapojila ranní běh. Teploty nejsou tak vysoké, lépe se dýchá a nedochází k dehydrataci.

Párkrát jsem běžela závod, či trénink v tropických 30tkách a popravdě to bylo opravdu velmi náročné. Nejhorším problémem bylo neustále sucho v puse, únava těla a nízký tlak. Důležité je hodně pít, ale i tady zase občas nastane problém, že při nadměrném pití je člověku špatně od žaludku, hlavně přepije-li se iontových nápojů. Zásadně piji pouze čistou vodu, nebo vodu ochucenou citronem či limetkou a mátou. Na závodech popíjím i iontové nápoje. Mám problém s příjmem dostatečného množství tekutin. Piji málo a současně se snažím naučit vypít aspoň dva litry vody denně… Nedaří se mi to pořád, ale snažím se, hlavně v době před závody.