Kompenzační cvičení


Běh není jen o naběhaných kilometrech, ale velmi důležitá jsou i různá kompenzační cvičení na posílení těla, která taktéž pomáhají v prevenci proti zranění. Tento fakt může potvrdit každý profesionál nebo i hobbík, který se o tento sport (a nejen o něj) aktivně zajímá.

Tyto cviky a protahování se snažím provádět i já a to během běžného výběhu či hned po doběhnutí. Musím se ale přiznat, jedná se o mou slabší stránku. Není to tak, že bych cvičení před/v/po tréninku vědomě zanedbával, ale spíše na rozcvičku před tréninkem zapomínám nebo místo ní zařadím pomalé rozklusání na začátek tréninku či před závodem a po odběhaných kilometrech se nemohu přemluvit ještě k nějakému strečinku a dalšímu cvičení doma. Proto jsem rád, když na společných trénincích trenér Tomáš zařadí do tréninku také nějakou rozcvičku nebo strečink, který slouží k protažení svalů, které se v „běžném provozu“ zkracují. Pro nás běžce je také velmi důležité posilovat a zároveň zpevňovat střed těla.

Kvůli věcem jako je lepší flexibilita a zpevňování těla, prevence proti zranění nebo uvedení těla, svalů a kloubů do provozního běžeckého režimu, se už tato cvičení snažím více zařazovat do svých vlastních tréninků. Cvičení zařadím a zařazuji už i během zimní přípravy na další běžeckou sezónu.