Jak vybrat míč na cvičení

Při výběru míče na cvičení je důležité v první řadě rozhodnout, k čemu chceme míč používat. Nafukovací míče se liší velikostmi a tvary. Využívají se na širokou škálu aktivit od cvičení po relaxaci. 

 

 

Overball

Jedná se o malý měkký míč o průměru cca 20-30 cm, který je vhodný pro zdravotní cvičení, sezení i podporu zad. Je jednou ze základních pomůcek pro aerobic a využívá se jako všestranná pomůcka při rehabilitacích. Je vhodný také při posilování a protahování všech svalových partií.

Mírně vyfouknutý si ho můžete vložit mezi záda a židli a zpříjemnit si tak sezení doma či v kanceláři.

 

Klasický Gymball

Jedná se o nejběžnější typ nafukovacího míče na cvičení. Díky velkému spektru využití a blahodárným účinkům na lidské zdraví je velmi oblíbenou cvičební pomůckou. Můžete na něm sedět a trénovat správné držení těla, používat ho při cvičení nebo ho půjčit dětem na hraní. Sezením na míči aktivujete břišní a zádové svaly, které budou nucené udržovat rovnováhu těla. Pro pohodlné sezení na míči by vaše kolena měla svírat 100°.

Pohupování na míči odbourává stres a pomáhá při relaxaci.

 

Gymnastický míč rovněž hojně využívají těhotné ženy, kterým pomáhá překonat komplikace jako bolesti zad, otoky, křečové žíly či únavu. Cvičení uvolňuje zádové svaly a posiluje svaly pánevní a sedací. Díky tomu pomáhá lépe připravit tělo na porod a umožňuje se z něho rychleji zotavit.

 

Jakou velikost gymballu zvolit:

 

 

Peanutball

Jedná se o míč, který má tvar „buráku“. Umožňuje pohyb pouze jedním směrem, což zajišťuje větší stabilitu než standartní gymnastické míče ve tvaru koule. Je proto vhodný pro cvičení s dětmi, seniory či osoby s handicapem. Hodí se také pro různé úrovně kondičního cvičení i při rekonvalescenci po úrazech a operacích.